Drukuj

Debata szkolna: „Jakie było znaczenie koronacji Bolesława Chrobrego?”

W marcu br. w naszej szkole odbyła się debata na temat znaczenia koronacji oraz dokonań pierwszego króla Polski – Bolesława Chrobrego. Wymiana poglądów wśród uczniów była kolejnym etapem realizacji regulaminu Programu „1000 – lecie Królestwa Polskiego”, do którego zgłoszona została ZSP nr 2 w Jarocinie.

W debacie wzięło udział 89 uczniów z klas: II LR (26), II LP (31), I E (32). Moderatorem, który zadawał pytania i pilnował porządku debatowania, był koordynator drużyny - Agnieszka Urbaniak.

Wymiana poglądów między poszczególnymi uczniami stała się punktem wyjścia do rozmowy pomiędzy publicznością. Taka interaktywna forma komunikacji rozwija umiejętność pogłębiania relacji i przyczyniła się do spontanicznej wymiany poglądów dotyczących wyjątkowego wymiaru postaci Bolesława Chrobrego.

Chrobry nadał państwu Polan mocarstwowego charakteru, poprzez włączenie terenów na zachodzie, południu i wschodzie, kończąc tym samym budowę państwa. Jego koronacja przyczyniła się do przyłączenia Polski do grona ważnych, chrześcijańskich państw Europy. Uczniowie ZSP nr 2 w Jarocinie aktywnie starali się wymieniać myśli i poglądy, stało się to ważnym narzędziem rozbudzania kreatywności i zbierania pomysłów na dalsze etapy pracy związanej z realizacją Programu „1000 – lecie Królestwa Polskiego”.

Agnieszka Urbaniak

DMC Firewall is a Joomla Security extension!